Köp- och leveransvillkor

Priser

Moms ingår i priset med 6 % för böcker, 12 % för livsmedel och 25 % för övriga produkter. Svensk moms 25% betalas ej i samband med köp om du beställer från Norge. Tullavgift betalas enligt rådande tullregler.

Betalningsalternativ

Faktura

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning (Visa; Amex; Mastercard; mfl), swish eller direktbetalning via bank.

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 30 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift från Klaran 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. (Avgiften kan variera övertid). Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Kontaktinformation till Klarna

https://www.klarna.com/se/kundservice/

Telefon 08-12012010

Klarna hanterar alla frågor som rör din betalning

Leveransvillkor

Övergripande

Normal leveranstid inom Sverige är cirka 1-3 dagar. Under högsäsong och kampanjer kan det ta längre tid. 

Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dgr), så debiterar vi dig 150 kr för fraktkostnader och arbetet med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning är 49 kr, kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 499 kr bjuder vi på fraktkostnaden inom Sverige.

Leveranstid

Leveranstid för beställningar inom Sverige är cirka 1-3 arbetsdagar beroende på kampanjer eller perioder av hög efterfrågan. Leveranstid för beställningar utanför Sverige är normalt 4-7 arbetsdagar. Om någon produkt är tillfälligt slut i lager kan det ta längre tid. Detta anges då på produktsidan. Vid beställning som innehåller vara i lager samt ej i lager skickas denna när alla artiklar finns i lager. Önskas delleverans utför du separata beställningar.

Leveranssätt

Observera att box-adresser inte fungerar som leveransadress. Samtliga beställningar inom Sverige skickas med DHL eller PostNord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Fraktkostnaden för beställning inom Sverige är 49 kr. För beställningar utanför Sverige är fraktkostnaden 14 Euro. Vid ordervärde (i Sverige) överstigande 499 kr bjuder vi på fraktkostnaden. OBS för leveranser till Norge tillkommer tullkostnad, vilket betalas direkt till fraktbolaget.

Spåra min leverans

När din vara skickas från vårt lager skickar vi en spårningslänk till dig så du kan följa ditt paket Du kan även kontakta vår kundtjänst ([email protected]) eller så föreslår vi att du laddar ner appen Mina Paket den håller koll på alla dina onlineköp.

Rabatter, reklamation och ångerrätt

Rabatter

En rabatt på en enskild artikel eller ett produktpaket kan aldrig kombineras med andra typer av rabatter. Det innebär att du aldrig kan få dubbel rabatt men självklart så är det den högsta rabatten som gäller. (Exempel. Produkt A är nedsatt med 5%, du har en rabattkod med 10%. Din totala rabatt blir då 10%, (inte 15%) på produkt A.

Reklamation och returrätt

Vill du returnera en vara så mailar du till vår kundtjänst på [email protected]. Returprocessen tar totalt cirka 7 arbetsdagar från att varan kommit till vårt lager. Vid eventuellt fel på produkt åtgår full ersättning.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor.) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 14 dgr), debiterar vi dig 150 kr för frakt- och administrationskostnaden.

Övrigt

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Från och med 25 maj 2018 träder EU:s nya dataskyddsförordning GDPR i kraft. GDPR ställer högre krav på hur vi som företag hanterar personuppgifter och ger dig bättre möjligheter till att påverka hanteringen. I korthet innebär detta att du,

  • Har rätt att få mer utförlig information om hur vi behandlar dina personuppgifter
  • Får stärkta möjligheter att ta del av dina personuppgifter och att, under vissa förutsättningar, få dem rättade eller raderade
  • Kan godkänna eller motsäga dig viss behandling som vi utför, till exempel för direktmarknadsföring

Naturprodukter och våra samarbetspartners följer lagar och regler kring GDPR. Har du frågor går det bra att kontakta oss på [email protected].

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Recensionsmejl

Cirka 14 dagar efter att du har handlat hos oss på Naturprodukter.se så skickar vi ett mejl där du ombeds att betygsätta din köpupplevelse och/eller din produkt. Mejlet skickas till den mejladress som du har uppgett i samband med ditt köp. Att svara på detta mejl är naturligtvis helt frivilligt, men ditt svar hjälper oss att bli bättre.

Köp via partnerprogram

Oavsett om du är Partner eller kund till partner så är det Naturprodukter.se, Holli Group AB  som äger kunddatan. Är du kund till en partner godkänner du att din partner har rätt att ta del av all din köphistorik kopplat till den e-postadress du angett till din partner. En partner har ansökt om medlemskap i vårt partnerprogram och blivit godkänd för detta. En kund till en partner har, via sin partner, fått förmåner som till exempel rabatter och/eller erbjudanden.

Villkor vid prenumeration av nyhetsbrev

Du blir registrerad som prenumerant av Naturprodukters nyhetsbrev.

Naturprodukter förbehåller sig rätten att kommunicera med dig, inkluderat att kunna ge dig kundservice; genom att skicka relaterade meddelanden som notiser, bekräftelser, uppdateringar samt att skicka information, t.ex. meddelanden om nya produkter eller tjänster som vi tror kan vara av intresse för dig.

Prenumerationen är kostnadsfri och kan när som helst avslutas.

Om du som nyhetsprenumerant handlar på naturprodukter.se sparar Naturprodukter information om din köphistorik t.ex. vilka produkter du köpt och vid vilken tidpunkt. Syftet med detta är att kunna ge dig som kund mer relevant och personlig information om våra produkter och erbjudanden.

Naturprodukter har vissa lagliga förpliktelser under t.ex. redovisningskrav, skatte-, penningtvätt- och konsumenträttslagar som kan kräva dina personuppgifter.

Naturprodukter förbehåller sig rätten att genom nyhetsbrevet förse dig med information om Naturprodukters produkter eller tjänster.

Du kan när som helst avbryta prenumerationen för våra e-postmeddelanden genom att klicka på avregistrera länken längst ned i något av våra nyhetsbrev.

Villkor vid bevaka produkt

Om du väljer att bevaka en produkt som inte finns i lager och att vi mailar dig så fort den finns köpbar. Den adress du anger kommer inte att sparas i vår kundklubb.

Villkor vid delad varukorg

Om du väljer att använda funktionen dela varukorg så kommer den adress du anger inte att sparas i vår kundklubb.

Företagsuppgifter

Holli Grup AB

Org.nr: 559029-7973

VAT-nr: SE559029797301

Västra Stockholmsvägen 15B, 721 31 Rimbo